Markedsføre webinar

Romsåslia 5
4580 Lyngdal

+47 91 10 60 45
per-kaare@holdal.no

Fire tips til å markedsføre  effektivt via  internett

Når alt er klart, kan du begynne å markedsføre webinaret ditt. Sørg for å la det være god tid mellom kampanjestart og den faktiske dagen for webinaret for å sikre at du får den nødvendige antall deltakere på webinaret. Det anbefales generelt å begynne å markedsføre webinaret ditt minst en uke før, men statistikk antyder at du markedsfører webinaret ditt to til tre uker før.

Når det er sagt, er det fire effektive tiltak som du kan bruke til å markedsføre ditt webinar effektivt.

Image
Benytt betalte annonser
Benytt betalte annonser

Ved å bruke betalte annonser som Facebook-annonser, Promoted Pins og Google AdWords kan du nå ut til interesserte og målgruppene dine og nå folk som vil være riktig målgruppe for webinaret ditt, men som ikke følger deg ennå. Du kan finjustere demografien og interessene på hver plattform, samt ekskludere bestemte målgrupper og interesser for å få de mest relevante resultatene. Denne taktikken er veldig nyttig hvis du nettopp har begynt og ikke har mange "følgere".

Image
Send en e-postkampanje
Send en e-postkampanje

Uansett størrelsen på deltakerlisten din, bør du sende en e-postkampanje og varsle dem om det kommende webseminaret. Del detaljene om webseminaret og sørg for å inkludere en lenke som sender dem direkte til registreringssiden.

Image
Promoter på sosiale medier
Promoter på sosiale medier

Å markedsføre webinaret ditt på sosiale medier lar deg dele det med målgruppen din, men det lar dem også dele nyhetene med sitt eget nettverk. På samme måte som betalte annonser, åpner dette webinaret ditt til et nytt publikum og øker sjansene for at folk melder seg på.

Ta det et skritt videre og inkluder påmeldingssiden for webinar i biografien din på sosiale medier sammen med en oppfordring til handling som inviterer folk til å registrere seg, slik at alle som besøker profilen din kan se det.

Image
Bruk en HelloBar
Bruk en HelloBar

En flott måte å gjøre oppmerksom på webinaret ditt på nettstedet ditt er å bruke en HelloBar eller lignende kunngjøringslinje som den fra Sumo. Hensikten med linjen er å alltid være synlig på nettstedet ditt og å oppmuntre besøkende til å klikke på lenken. Koble til din webinarregistreringsside og bruk en kontrastfarge for å sikre at linjen skiller seg ut fra resten av nettstedet ditt.

Image
Image
Meget profesjonell service!

“Vi arrangerte et webinar og en påfølgende konferanse med vellykket resultat.  Vi oppnådde det vi ønsker, et resultat til det beste for samfunnet og miljøet. Takk for supporten".